Email: info@helveticalforum.ch
  • Deutsch
  • English
Advertisement
  • Instituti
  • Ballina
  • Editorial
  • Sondazh
  • Aktualiteti
  • Përditshmëria e Diasporës
  • Gruaja Shqiptare e Diasporës
  • Rinia Shqiptare e Diasporës
  • Arsimi
  • Kultura
  • Mosha e Tretë
  • Hulumtime Shkencore
  • Atdheu në objektiv
  • Krijimtari
  • Biznesi
  • Sporti
  • Shpallje
  • HSS Video▶️
  • Foto Lajm
  • Instituti
  • Ballina
  • Editorial
  • Sondazh
  • Aktualiteti
  • Përditshmëria e Diasporës
  • Gruaja Shqiptare e Diasporës
  • Rinia Shqiptare e Diasporës
  • Arsimi
  • Kultura
  • Mosha e Tretë
  • Hulumtime Shkencore
  • Atdheu në objektiv
  • Krijimtari
  • Biznesi
  • Sporti
  • Shpallje
  • HSS Video▶️
  • Foto Lajm
No Result
View All Result
Description of image
Home Aktualiteti

Fijet e Padukshme

by administrator
09:54 03/05/25
in Aktualiteti
Fijet e Padukshme
0
SHARES
13
VIEWS
Share on Facebook

/ Nga: PhD: Xhavit LIPAJ, Andermatt /

Në fillim, e Mira dhe e Keqja nuk qenë dualitete morale në kuptimin që njeriu modern ua jep.
Ato ishin modalitete të qënies, tensione ontologjike të lindjes, të shfaqjes së të jetuarit si
proces i përhershëm tejkalimi të vetvetes.

Në frymën e hershme, e Mira s’ishte sinonim i rregullit të imponuar, por vetë akti i shfaqjes
së mundësisë për bashkëekzistencë në një harmoni të heshtur. E Keqja nuk qe as mohimi
brutal i të vërtetës, por nevoja për të sfiduar qëndrueshmërinë, për ta provuar qenien përmes
shpërbërjes, në frymën e asaj që Kierkegaard do ta quante “udhëtimi i ankthshëm drejt
zgjedhjes.”

Njeriu, krijesa që mbarti dhuratën tragjike të vetëdijes, nuk mundi të qëndronte gjatë në këtë
ekuilibër të brishtë.

Në etjen për siguri, ai shpiku qytetërimet, jo si shprehje e lirisë, por si streha ndaj pasigurisë
së ekzistencës. Ai ndaloi së bashkuari me qiellin dhe nisi të ndërtojë një qiell artificial, një
rrjet pasqyrimesh të pafundme që Heidegger do ta përkufizonte si “Gestell” "Kornizë" një
sistem instrumentalizimi ku gjithçka bëhet objekt përdorimi dhe kontrolli.

Në këtë rrjet të shpikur, e Keqja shndërroi strategjinë e saj: nga përballje e hapur në joshje të
nënkuptuar.

Në vend të thirrjes për shkatërrim, ajo mbolli iluzionin e përmbushjes përmes posedimit, të
pavdekësisë përmes famës, të lumturisë përmes konsumit.

Ajo imitoi të Mirën në pamje, por ndryshoi esencën: veprimi nuk lindte më nga vetëdhurimi,
por nga vetëngritja.

E Mira, në këtë kontekst të ri, mbeti një zë i pashqiptuar, një fije drite që kërkonte heshtje
për t’u dëgjuar, një “heshtje që peshon rëndë”, siç do të thoshte Simone Weil, një prani që
refuzon të imponohet, por që pret të zbulohet.

Krizat e reja të njeriut nuk ishin më të jashtme. Ato ishin thellësisht ontologjike:
Një boshllëk që lindi jo nga mungesa e sendeve, por nga mungesa e qëllimit të brendshëm.
Një vetmi që lindi jo nga izolimi fizik, por nga humbja e marrëdhënies së gjallë me
ekzistencën.

Në këtë terr epistemologjik, fijet e padukshme të Mirës shfaqeshin jo si revolucione të
dukshme, por si zgjedhje të vogla:

Një buzëqeshje pa interes, një falje që nuk kërkonte reciprocitet, një akt besnikërie ndaj së
padukshmes.

Nëse për Heidegger-in, njeriu autentik është ai që pranon “thirrjen e qetë të Qenies” përballë
harresës së botës, atëherë fijet e Mirës janë zëri i atij autenticiteti, që nuk pranon të
maskohet pas rolit ose përfitimit.

E Keqja, duke e kuptuar këtë rrezik të brendshëm, intensifikoi zhurmën: më shumë frikë, më
shumë ideologji, më shumë identitete të gatshme për konsum.

Se asgjë nuk është më e rrezikshme për të Keqen sesa një qenie që vepron pa frikë dhe pa
nevojën për miratim.

Në këtë sfond të zymtë, lufta nuk zhvillohet në arenat e mëdha të historisë, por në betejat e
vogla të përditshmërisë:

Nëse do të heshtësh kur e vërteta kërkon zë.
Nëse do të zgjedhësh lehtësinë e njollosur apo mundimin e pastër;

Nëse do ta ruash qenien në thjeshtësinë e saj të dhimbshme, kundër shfaqjeve
madhështore të falsitetit.

Në thelb, nuk ka fitore përfundimtare të Mirës, sepse çdo zgjedhje është një rikrijim i
tensionit fillestar.

Fijet e saj janë të padukshme sepse janë të brendshme: janë akti i vetëtranscendimit, i
kapërcimit të vetvetes në drejtim të diçkaje që nuk garantohet, që nuk shpërblehet, që nuk
matet.

Kush kap këto fije, nuk bëhet hero sipas standardeve të botës; bëhet një njeri që jeton në të
vërtetë, i vogël në sy të botës, i pafundmë në peshën e shpirtit.
Në fund, fijet e padukshme janë lidhjet e fundit që mbajnë bashkë botën dhe shpirtin e
njeriut:

Një botë që rrezikon të shembet jo nga mungesa e fuqisë, por nga harresa e të qenit.

Swiss ALB Forum

Kontakt
Rreth Nesh

Përmbajtja e ueb-faqes dhe/apo platformave të tjera digjitale të Institutit Helvetik të Evropës Juglindore (helveticalforum.ch) mbrohet nga ligjet zvicerane dhe ndërkombëtare për të drejtën e autorit. Materialet dhe informacionet e natyrave të ndryshme nuk mund të shtypen apo kopjohen për qëllime përfitimi. Platforma, gjithashtu, nuk lejon përdorimin e përmbajtjes së saj në reklama, fushata e për qëllime të tjera komerciale. Kur të përdoret i plotë një shkrim nga platforma jonë , do të duhej që ta citoni drejt helveticalforum.ch. Nuk lejohet asesi që të ndryshohet, redaktohet për interesa të tjera, pra duhet të jetë origjinale. Kur të përdoren pjesë nga përmbajtja e një shkrimi, do të duhej përsëri të citohet burimi dhe përmbajtja të jetë origjinale. Kjo platformë mirëmbahet nga (Instituti Helvetik i Evropës Juglindore). Për informacione plotësuese, Ju lutemi kontaktoni në emailin e platformës info@helveticalforum.ch

  • Instituti
  • Ballina
  • Editorial
  • Sondazh
  • Aktualiteti
  • Përditshmëria e Diasporës
  • Gruaja Shqiptare e Diasporës
  • Rinia Shqiptare e Diasporës
  • Arsimi
  • Kultura
  • Mosha e Tretë
  • Hulumtime Shkencore
  • Atdheu në objektiv
  • Krijimtari
  • Biznesi
  • Sporti
  • Shpallje
  • HSS Video▶️
  • Foto Lajm

Na ndiqni përmes rrjeteve sociale

Cookies

Cookies help us deliver the best experience on our website. By using our website, you agree to the use of cookies.

Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}
  • Instituti
  • Ballina
  • Editorial
  • Sondazh
  • Aktualiteti
  • Përditshmëria e Diasporës
  • Gruaja Shqiptare e Diasporës
  • Rinia Shqiptare e Diasporës
  • Arsimi
  • Kultura
  • Mosha e Tretë
  • Hulumtime Shkencore
  • Atdheu në objektiv
  • Krijimtari
  • Biznesi
  • Sporti
  • Shpallje
  • HSS Video▶️
  • Foto Lajm
  • Deutsch
  • English

Kontakt
Rreth Nesh